وب سایت شخصی مهندس حمید بهره مند فروشگاهی برای ارایه محصولات سابلیمینال صوتی فوق پیشرفته بدون کلام (Subliminal Message) برای کاهش وزن، جذب نیمه گمشده، سلامتی، غلبه بر ترس، افزایش اعتماد به نفس، تقویت حافظه، افزایش درآمد و جذب ثروت، کنترل خشم و ... میباشد. "همراه با دانلود هدیه رایگان سایت"

نظرسنجی سایت

تاثیر این فایلها رو تا چه اندازه میدانید؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 19
  • بازدید دیروز : 16
  • بازدید کل : 289222

پیوند ها

نهایت قدرت مغز


پژوهشگران دانشگاه‌های کمبریج و پرینستن: بلا استفاده ماندن 90 درصد مغز انسان، واقعیت ندارد

باور استفاده انسان از 10 درصد مغز و بلااستفاده ماندن 90 درصد دیگر اخیراً به مضمون یک فیلم سینمایی تبدیل شد و در این فیلم که لوسی نام دارد اسکارلت جوهانسن بازیگر مشهور هالیوودی نقش شخصیتی را دارد که یاد می‌گیرد از تمام مغزش استفاده کند و با قدرت تازه یافته مغز خود می‌تواند به سرعت واکنش نشان دهد و حتی زمان را کنترل کند. در این فیلم به کارگردانی لوک بسون، مورگان فریمن نقش دانشمند عصب‌شناسی را دارد که می‌گوید: تخمین زده می‌شود که بیشتر انسان‌ها فقط از 10 درصد ظرفیت مغز خود استفاده می‌کنند. تصورش را بکن، فقط اگر می‌توانستیم به 100 درصدش دسترسی پیدا کنیم؛ چه اتفاقات جالبی که نمی‌افتاد.

باربارا ساهاکیان، استاد کلینیک روانشناسی عصبی دانشگاه کمبریج می‌گوید، این ایده که ما فقط درصد کوچکی از مغز خود را مورد استفاده قرار می‌دهیم، «به هیچ‌وجه درست نیست.» وی می‌گوید کل مغز همیشه فعال است و نورون‌ها، سلول‌های عصبی درگیر در فرایند تفکر، همیشه مشغول انجام دادن کاری هستند. مناطق مختلف مغز برای انجام عملکردهای مختلف بدن نظیر دیدن، شنیدن، صحبت کردن و کنترل عضلات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

به گفته پروفسور ساهاکیان، این ایده که 90 درصد از مغز بلا استفاده باقی می‌ماند، به هیچ‌وجه با تحلیل‌های صورت گرفته، مطابقت ندارد. وی معتقد است که روانشناسان اولیه این تصور غلط را رایج کردند و پس از آن،     دیل کارنگی در کتاب آیین دوست یابی که در سال 1936 منتشر کرد، به جا افتادن و نشر بیشتر این باور غلط کمک کرد.

بر خلاف این باور رایج که انسان فقط از ۱۰ درصد مغز خود استفاده می‌کند، دانشمندان معتقدند انسان تمام مغز خود را مورد استفاده قرار می‌دهد. پزشکانی که در دانشگاه‌های کمبریج و پرینستن به پژوهش در مورد فعالیت‌های مغزی انسان مشغولند، عقیده دارند که تمام این ارگان در تمام مدت به فعالیت مشغول است، چون سلول‌های عصبی درگیر در فرایند تفکر، به طور دائم فعال هستند. به نوشته دیلی میل، دانشمندان می‌گویند این گفته قدیمی که انسان فقط 10 درصد مغز خود را مورد استفاده قرار می‌دهد یک افسانه است و واقعیت ندارد.

  انتشار : ۱۹ فروردین ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 4069

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما