پیوند ها
مثالی فوق العاده و واقعی از تاثیر گذاری پیام های نیمه خود آگاه (Subliminal Message) :
این پیام ها میتوانند به صورت دیداری و شنیداری باشند که همانگونه که در خود هیپنوتیزم از آن استفاده میشود در تبلیغات نیز به شدت از این مسئله بهرهبرداری میشود به عنوان مثال:
«جیمز ویکاری»، یک فروشنده پژوهشگر در سال 1957 ادعا کرد که در طول یک دورهٔ شش هفتهای به قریب به 46 هزار مشتری در سینمایی واقع در فورت لی نیوجرسی در میان فیلم «پیکنیک»، دو پیام تبلیغاتی نشان داده شده بود: «گرسنهاید؟ پاپکُرن بخورید» و «کوکاکولا بنوشید» که به گفتهٔ او در هر 5 ثانیه یکبار به مدت سههزارم ثانیه این پیامها نمایش داده شده بودند. زمان آن پیامها چنان کوتاه بودند که آنها هرگز آگاهانه ازسوی کسی دریافت نمیشدند، اما ویکاری ادعا کرد که در طول این دوره 6 هفتهای باهمهٔ آنکه مشتریان از پیامها ناآگاه بودند، ولی فروش پاپکُرن، 57٫8% و فروش کوکاکولا، 18٫1% افزایش یافتند.